Indhold: Indholdet kan overordnet bestå af en af det tre appelformer:Logos, Patos, Ethos
Struktur: struktur kan være tre ting:
- Er det eksplicit eller implicit. Eksplicit er det budskabet tydeligt. (useaxe få fisse). Implicit er budskabet skjult og mystik (alle parfumereklamer nogensinde)
- en-sidige eller to-sidige argumenter. en nævnes kun det god. Ved tokan det negative også ses. Tosidige argument. Nævn en dårligsituation som produktet kan løse.
- stærkeste argumenter først eller til sidst. Skal budskabet lige i hovedmed det samme eller skal det bygges op til
Format/udformning: Fokus på: farver, layout, placering, font, billeder ogikke mindst sanser
Tone of voice:
Opvej følgende:
- Funny/serious
- formel/casual
- Respectfull/irrelevant
- Enthuastic/ matter of fact
Hvordan fremstår du. skabe En stemning og appeller. Tænk overappelformerne.
“A tone of voice is not what you say, but how you say it
. Thisencompasses not only the words you choose, but their order, rhythmand pace. Rather confusingly, when seen in the world of business andmarketing, the phrase ‘tone of voice’ refers to written – rather thanspoken – words.”
– Google
Skriv et svar