Budskabsdesign

Indhold: Indholdet kan overordnet bestå af en af det tre appelformer:Logos, Patos, Ethos


Struktur: struktur kan være tre ting:

  1. Er det eksplicit eller implicit. Eksplicit er det budskabet tydeligt. (useaxe få fisse). Implicit er budskabet skjult og mystik (alle parfumereklamer nogensinde)
  2. en-sidige eller to-sidige argumenter. en nævnes kun det god. Ved tokan det negative også ses. Tosidige argument. Nævn en dårligsituation som produktet kan løse.
  3. stærkeste argumenter først eller til sidst. Skal budskabet lige i hovedmed det samme eller skal det bygges op til

Format/udformning: Fokus på: farver, layout, placering, font, billeder ogikke mindst sanser


Tone of voice:
Opvej følgende:

  • Funny/serious
  • formel/casual
  • Respectfull/irrelevant
  • Enthuastic/ matter of fact


Hvordan fremstår du. skabe En stemning og appeller. Tænk overappelformerne.


“A tone of voice is not what you say, but how you say it
. Thisencompasses not only the words you choose, but their order, rhythmand pace. Rather confusingly, when seen in the world of business andmarketing, the phrase ‘tone of voice’ refers to written – rather thanspoken – words.”

– Google

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *