Persuasive Copywriting

Det er ikke en metode!

https://www.semrush.com/ God for copystatestik inkl. seo keywords.


De 3 paradigmer:

  1. Det førmoderne samfund (propaganda) – direkte magt over andre.Ledelsernes afsender ønske
  2. Det moderne samfund (information) – Information til og med andre.Styret koncern information til målgruppe med feedback.
  3. Det postmoderne samfund (dialog)- kommunikation fra og medandre – det folk siger om brandet når de ikke er der- vi har hvert voresmål, så det handler om alt imellem vores mål.

De 6 copy Principper – vælg 1

  1. Reson why – giv data og grund
  2. Expository – snak om pris og produkt, no bullshit, lavt påværditrappen
  3. Educational – 7 tips – skrift til skole eller skrift som uddanner folk (densidste er vores)
  4. Suggestive – implicit lad folk tænke
  5. Institutionel – snakker om virksomheden. modsat nr. 2
  6. Human interest – menneskelig værdi

Frameworks

The four c’s
the four u’s

BAB – Before, after, bridge – ofte i nyhedsbreve. snakker om goder

  1. forstå målgruppens problem, beskriver hvad der er før løsningen
  2. hvis du køber vores produkt bliver det sådan her
  3. CTA , sådan gør du.

PAS– Problem, agitate, solve – ofte i so-me- blog og landing pages –snakker om konsekvenser

  1. beskriver problem, vi forstår
  2. hvis du ikke gør noget, så går det helt galt
  3. her er løsningen

ACCA – Awareness, comprehension, conviction, action. Ikke sikkert atkunde kender problemet. Viser ny info – educational

  1. gør opmærksom på et problem
  2. hjælper læseren med at forså
  3. der findes en løsning. ikke nødvendig en, men der er en løsning.
  4. CTA. – skriv hvem du er (kilde)

Metrics mapping – strategisk

gerne kort, nemmere og mere klar

Stepps – taktisk analyse værktøj

Social currency: Opslag skal gøre os mere værd. Øge brand status. Socialvaluta i at folk bedre kan lide en.

Triggers: Noget der falder naturligt ind, top of mind. Coca cola ogjulemanden er en trigger.

Emotion: man kan godt lave triste ting men forbinde det med nogetpositivt.

Public: Lav ikke noget kontroversielt. noget som holder og giver mening.

Practical Value: giv ikke kun bilen men også manualen.

Stories: historier sælger vare bedre.

Indholdsrammen og indholdskonceptet

Indholdsrammen: Specifik for platforme. Du må ikke lave det samme for FB og Insta.
Indholdskoncepter: Kan stå alene eller være en del af en serie.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *