Det er ikke en metode!
https://www.semrush.com/ God for copystatestik inkl. seo keywords.
De 3 paradigmer:
- Det førmoderne samfund (propaganda) – direkte magt over andre.Ledelsernes afsender ønske
- Det moderne samfund (information) – Information til og med andre.Styret koncern information til målgruppe med feedback.
- Det postmoderne samfund (dialog)- kommunikation fra og medandre – det folk siger om brandet når de ikke er der- vi har hvert voresmål, så det handler om alt imellem vores mål.
De 6 copy Principper – vælg 1
- Reson why – giv data og grund
- Expository – snak om pris og produkt, no bullshit, lavt påværditrappen
- Educational – 7 tips – skrift til skole eller skrift som uddanner folk (densidste er vores)
- Suggestive – implicit lad folk tænke
- Institutionel – snakker om virksomheden. modsat nr. 2
- Human interest – menneskelig værdi
Frameworks
The four c’s
the four u’s
BAB – Before, after, bridge – ofte i nyhedsbreve. snakker om goder
- forstå målgruppens problem, beskriver hvad der er før løsningen
- hvis du køber vores produkt bliver det sådan her
- CTA , sådan gør du.
PAS– Problem, agitate, solve – ofte i so-me- blog og landing pages –snakker om konsekvenser
- beskriver problem, vi forstår
- hvis du ikke gør noget, så går det helt galt
- her er løsningen
ACCA – Awareness, comprehension, conviction, action. Ikke sikkert atkunde kender problemet. Viser ny info – educational
- gør opmærksom på et problem
- hjælper læseren med at forså
- der findes en løsning. ikke nødvendig en, men der er en løsning.
- CTA. – skriv hvem du er (kilde)
Metrics mapping – strategisk

gerne kort, nemmere og mere klar

Stepps – taktisk analyse værktøj
Social currency: Opslag skal gøre os mere værd. Øge brand status. Socialvaluta i at folk bedre kan lide en.
Triggers: Noget der falder naturligt ind, top of mind. Coca cola ogjulemanden er en trigger.
Emotion: man kan godt lave triste ting men forbinde det med nogetpositivt.
Public: Lav ikke noget kontroversielt. noget som holder og giver mening.
Practical Value: giv ikke kun bilen men også manualen.
Stories: historier sælger vare bedre.
Indholdsrammen og indholdskonceptet
Indholdsrammen: Specifik for platforme. Du må ikke lave det samme for FB og Insta.
Indholdskoncepter: Kan stå alene eller være en del af en serie.
Skriv et svar