https://www.investopedia.com/terms/v/valueproposition.asp
Refererer til de unikke fordele eller værdier, som en virksomheds produkteller service tilbyder til kunderne, adskiller sig fra konkurrenterne ogopfylder kundernes behov på en særlig måde.
EVP: Employer Value Proposition – Den value proposition somvirksomheden iscenesætter for potentielle medarbejder. Hvorfor er detfedt at arbejde her.
Value Proposition Canvas (VPC): Altid start fra højre side God til at andevende i projekt – lav to en før og efter
må ikke have det samme i forskellige segment, fx: pain: Får en dårligoplevelse. Gains: får en god oplevelse. Find ud af hvad vægter højst

Customer Segment:
Customer Jobs: De funktionelle, sociale og emotionelle tasks voresmålgruppe forsøger at udføre, problemer de forsøger at løse og behov desøger at få opfyldt
Pains: De negative oplevelser, følelser og risici som målgruppen oplever iforbindelse med at udføre sine jobs
Gains: de fordele målgruppen forventer og behøver samt ting der gør detmere sandsynligt at de tager imod vores værditilbud Ex. for mulige UCL studerende:
Customer Jobs: Søge ind på uddannelsen. Læse lektier. Komme tileksamen. Være inden for rækkevide. Have interesse inden for multimediefaglige emner.
Pains: At uddannelsen ikke omhandlede hvad de forventede. Sværtved at forstå metoder. Fraværende undervisere.
Gains: At de bliver taget i hånden og undervist i relevante metoder ogfor en større forståelse. Opdagelse af nye spændende emner. Socialangst.
Products & services: Gør lektier let tilgængelig online. Udmeldereksamensdato i god tid. Har rum og lokaler design til specifikkemultimedie relevante emner.
Pain relievers: Specificere uddannelsen, på diverse medier. Underviser irecap hvor at metoder tages op igen og kan uddybes. Underviser i lektier.
Gain creators: Brug af tutor som allerede er studerende og kan tage godtimod ud over underviserne. Undervise i en bred mænge af emner.
Har 3 slags fit
Problem/solution fit: Når tingene virker på papir. Når mappet stemmeroverens med det, der forefindes i costumer profile
Product /market fit: Når tingene virker på markedet. Når markedet harbekræftet eller valideret det, der firfindes i value mappet.
Business model fit: Når det kan ses i banken. Når virksomheden har bevisfor, at dens value proposition integrer i en profitabel i og skalerbarforretnings model. Dette kan kun bevis ud fra en BMC.
Skriv et svar