Value Proposition

https://www.investopedia.com/terms/v/valueproposition.asp

Refererer til de unikke fordele eller værdier, som en virksomheds produkteller service tilbyder til kunderne, adskiller sig fra konkurrenterne ogopfylder kundernes behov på en særlig måde.

EVP: Employer Value Proposition – Den value proposition somvirksomheden iscenesætter for potentielle medarbejder. Hvorfor er detfedt at arbejde her.

Value Proposition Canvas (VPC): Altid start fra højre side God til at andevende i projekt – lav to en før og efter
må ikke have det samme i forskellige segment, fx: pain: Får en dårligoplevelse. Gains: får en god oplevelse. Find ud af hvad vægter højst

Customer Segment:

Customer Jobs: De funktionelle, sociale og emotionelle tasks voresmålgruppe forsøger at udføre, problemer de forsøger at løse og behov desøger at få opfyldt

Pains: De negative oplevelser, følelser og risici som målgruppen oplever iforbindelse med at udføre sine jobs

Gains: de fordele målgruppen forventer og behøver samt ting der gør detmere sandsynligt at de tager imod vores værditilbud Ex. for mulige UCL studerende:

Customer Jobs: Søge ind på uddannelsen. Læse lektier. Komme tileksamen. Være inden for rækkevide. Have interesse inden for multimediefaglige emner.

Pains: At uddannelsen ikke omhandlede hvad de forventede. Sværtved at forstå metoder. Fraværende undervisere.

Gains: At de bliver taget i hånden og undervist i relevante metoder ogfor en større forståelse. Opdagelse af nye spændende emner. Socialangst.

Products & services: Gør lektier let tilgængelig online. Udmeldereksamensdato i god tid. Har rum og lokaler design til specifikkemultimedie relevante emner.

Pain relievers: Specificere uddannelsen, på diverse medier. Underviser irecap hvor at metoder tages op igen og kan uddybes. Underviser i lektier.

Gain creators: Brug af tutor som allerede er studerende og kan tage godtimod ud over underviserne. Undervise i en bred mænge af emner.

Har 3 slags fit

Problem/solution fit: Når tingene virker på papir. Når mappet stemmeroverens med det, der forefindes i costumer profile

Product /market fit: Når tingene virker på markedet. Når markedet harbekræftet eller valideret det, der firfindes i value mappet.

Business model fit: Når det kan ses i banken. Når virksomheden har bevisfor, at dens value proposition integrer i en profitabel i og skalerbarforretnings model. Dette kan kun bevis ud fra en BMC.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *