Koncept

Idé er pludselige opstået – opstår mentalt – uhåndgribelig – en start kan modargumenteres.

Koncept er at udvikle på en eller flere idéer – velovervejet – helt – består af mange små dele. Er testet – så kan ikke modargumenteres.

Innovationsdiamanten

Koncepter- samler det hele

Viden: ekspert

Relationer: passer og plejer det hele

Ikke-viden: sætter spørgsmålstegn ved alt

Innovation sweetspot

Definition: Innovation sweetspot er det optimale krydsfelt mellem kundebehov, teknologisk gennemførlighed og forretningsmæssig bæredygtighed.

Tre nøgleelementer:

  1. Desirability (Ønskelighed) – Løser innovationen et reelt problem for kunderne?
  2. Feasibility (Gennemførlighed) – Kan den teknisk og organisatorisk realiseres?
  3. Viability (Levedygtighed) – Er der en bæredygtig forretningsmodel bag?

Formål: At sikre, at innovation ikke blot er mulig, men også eftertragtet og økonomisk bæredygtig.

Simpel tommelfingerregel: En innovation lykkes bedst, når den balancerer mellem brugernes behov, teknologiske muligheder og økonomisk gevinst.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *