Brand stories

Branding – Skaber stærkere tilknytning til kunder igennemkommunikation og oplevelser.

Alle brands har et eller flere promise.

Brand identity:
Langsigtet- noget man udarbejder intent. Vedholdende .Intet at gøre med hvordan man fremstår, men hvordan man vil fremstå. style tile og en historie. Nemmeste måde at finde sin brandstory, såsom golden circle.

Brand image:
Hvordan andre opfatter det. Varierer, kunder har forskellige holdninger. Svært at teste, da det kommer til at koste penge at få promoveret materialet og gerne have flere versioner, god til afgrænsning.

Den kritiske/ postmoderne forbruger:
Vi søger perfektion i dag, da der er kommet så mange ens produkter i verden at vi er langt mere søgende efter fejl frem for gode ting.

Marketing vs Markedsføring:
Marketing er betalte, det er markedsføring ikke nødvendigvis.

First moment of truth (MOT)

Traditionelle med at lave kunderejsen på i marketing.

  1. Stimulus: Hører om produktet – overvej om man skal have det.
  2. First moment of truth: Ser produktet i butikken, første introduktion.
  3. Second moment of truth: du sidder med produktet og mærkervirkelig efter.

Zero moment of truth (ZMOT) – indført af Google – Rasmus er fan af modellen

  1. Stimulus: Hører om produktet – overvej om man skal have det.
  2. Zero moment of truth: Tjekker det ud på google- anmeldelser.
  3. First moment of truth: Ser produktet i butikken, første introduktion.
  4. Second moment of truth: Du sidder med produktet og mærkervirkelig efter.

Brand identity system:

Man skal ikke gå alle igennem, men kun hvad som giver mening- kun brand identity er pensum.

David Aaker’s Brand Vision Model and how it works, part two

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *