Behavioral Economics

https://www.coglode.com/cookbook

https://thedecisionlab.com/biases

COM-B modellen- viser hvad ting påvirker ude fra og ind.

Nudges:
At skubbe folk i en retning uden at de indser det.

Biasside: https://thedecisionlab.com/biases

Confirmation Bias:
Hvis du vil have et specifik svar/synspunkt så skal du nok få det

Post purchase bias:
At være positiv over for noget man allerede har valgt

Retrievability Bias:
teorier om at når vi skal forholde os til noget forholder vi os til den seneste info.

Anchoring Bias.
Giv kunden mulighed for at vælge i mellem flere valgmuligheder så de foren bedre forståelse for hvad de får for kvaliteten af den pris de havde sat sig for på forhånd (anchored)

Barnum effekten
At lave noget som appellere til alle, men virker som omat de appalere til alle (Bo Burnham)

Ben franklin effekten
Giv folk mere og god service, for så kan de bedre lide dig. Free trails er også Ben Franklin effekten.

Loss Aversion
Det er værre at miste noget end aldrig have haft noget godt at få noget.

Endownment Effekt:

Affektions værdi – Det er værre at miste noget end det er godt at få noget

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *