Multi Channel Media

TMK, Indrykningsstrategier og Smart kan bruges i en opgave

Der er tre medie former, fortjente er nok bedst, men man gør bedst i atbruge dem alle.

Betalte medier: Virksomheder betaler for at få deres reklame vist over tid– tv-reklamer og annoncer, stort ukendt publikum.

Ejede medier: Virksomheden har deres egen kanal, småt kendt publikum.

Fortjente medier: Word of mouth. Stærk troværdighed. Svær at forberedesom multimedie designer, men man kan med ex. Del-knap. eller trustpilotlink.

Marketing mix model er god at inddrage.

TMK-modellen / tværmedial kommunikationsmodel

  1. Værditilbud- lav en VPC
  2. Målgruppe- find målgruppe
  3. Budskab og appelformer – der er en fjerde appelform kaldet Kairos –handler om tid. Den rette tid at gøre noget på. hvornår er målgruppenpå et givent medie.
  4. Tværmedial kommunikation. kombination af kommunikation påtværs af platforme

Medie valg og planlægning

Den del af målgruppen man rammer kaldes fordækning.

Kvantitative faktorer

baseret på analyse og tal

dækning: hvor mange i målgruppen har set budskabet

frekvens: hvor mange gange har hver person i målgruppen set budskabet

OTS/OTH: muligheden for at målgruppen kan se og/eller høre budskabet

Affinitet: evnen til at ramme målgruppen ift. hele befolkningen

kontaktprisen (cost per millie: prisen for 1 eksponering til målgruppen

Kvalitative faktorer

basere sig på bløde værdier såsom opfattelser føelser, struktur mm. mode: hvordan brugersen sindstilstand på mediet

omdømme;: hvordan er mediets omdømme

troværdighed; hvordan er mediets troverdighed

redaktion: hvordan indholdet publiceres

sansepostiotn: forventes det at målgruppen får OTS/OTH

Medier ift. kunderejse

Venstre er paid media

Midt er owned media

Højre er earned media

Indrykningsstrategi

Kontinuitet: giver ensartet medie tryk i hele perisoden- vedvarendesynlighed, men meget dyrt.

Flighting: giver noget pauser i et par uger og kører på igen. givermulighed for et lidt højere medietryk

Pulsing: variere i medietrykket, nogle gange højt, nogle gange lavt- aldrigstop.

Bursting: giver 1000% på en gang. Skaber dominans – kræver ikkenødvendigvis et stort budget.

Frontload: starter hårdt ud og slapper lige så stille af. Kombination af deandre.

Backload: Stille ud op stiger lige så stille.


SMART(Marcs lille yngling)

S.M.A.R.T modellen er en god måde at sætte målsætninger på

“vi skal have flere kunder” er et dårligt mål

ROI (Return Of Investment) – det skal kunne betale sig (relevant)

Du kan måle din KPI ud fra S.M.A.R.T

Multi VS Omni

Multi: flere

Omni: alt – Omni channel, så snakker man om at få det til at smeltesammen.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *