The 10 Business Models of Digital Disruption (and how to respond to them)

  1. The Subscription Model
    : (Netflix) Firmaer, som låser dig ind medmånedlige betalinger.
  2. The Freemium Model
    : (Spotify) lokker brugeren ind med en gratislight version, man kan derefter betale for en fuld bruger oplevelse(premium)
  3. The Free Model
    : (Google) sælger din data, viser reklamer.
  4. The Marketplace Mode
    : (eBay) bringer køber og sælger sammen oghar et handelsgebyr.
  5. The Access-over-Ownership Model
    (VOI) Betaler gebyr for at låne noget
  6. The Hypermarket Model
    (Apple/amazon) Udkonkurrerekonkurrenterne ved at presse med lavere priser.
  7. The Experience Model
    : (tesla) du køber ikke bare et produkt enfølelse, en stil.
  8. The Pyramid Model
    (telefon sælgere) har en masse ansatte til atsælge produktet.
  9. The On-Demand Model
    : (VOI) Leje på tid
  10. The Ecosystem Model
    (apple) jo flere der køber det jo mere værdbliver det.

7 Strategies to Respond to Digital Disruption

  1. The Block Strategy
    : spænde ben, sagsøg, snak lort.
  2. The Milk Strategy
    : tag ved lære, både godt og skidt, fra dem der gårunder.
  3. The Invest in Disruption Mode
    l. Invester i at det ender galt ogødelægger dem.
  4. The Disrupt the Current Business Strategy
    . Kom med dit egetprodukt, som kan konkurrere med deres.
  5. The Retreat into a Strategic Niche Strategy
    : fokuser på nicher istedet for.
  6. The Redefine the Core Strategy
    . Find på en ny strategi på baggrundaf din gamle.
  7. The Exit Strategy
    : giv op sælg alt.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *