- The Subscription Model
: (Netflix) Firmaer, som låser dig ind medmånedlige betalinger. - The Freemium Model
: (Spotify) lokker brugeren ind med en gratislight version, man kan derefter betale for en fuld bruger oplevelse(premium) - The Free Model
: (Google) sælger din data, viser reklamer. - The Marketplace Mode
: (eBay) bringer køber og sælger sammen oghar et handelsgebyr. - The Access-over-Ownership Model
(VOI) Betaler gebyr for at låne noget - The Hypermarket Model
(Apple/amazon) Udkonkurrerekonkurrenterne ved at presse med lavere priser. - The Experience Model
: (tesla) du køber ikke bare et produkt enfølelse, en stil. - The Pyramid Model
(telefon sælgere) har en masse ansatte til atsælge produktet. - The On-Demand Model
: (VOI) Leje på tid - The Ecosystem Model
(apple) jo flere der køber det jo mere værdbliver det.
7 Strategies to Respond to Digital Disruption
- The Block Strategy
: spænde ben, sagsøg, snak lort. - The Milk Strategy
: tag ved lære, både godt og skidt, fra dem der gårunder. - The Invest in Disruption Mode
l. Invester i at det ender galt ogødelægger dem. - The Disrupt the Current Business Strategy
. Kom med dit egetprodukt, som kan konkurrere med deres. - The Retreat into a Strategic Niche Strategy
: fokuser på nicher istedet for. - The Redefine the Core Strategy
. Find på en ny strategi på baggrundaf din gamle. - The Exit Strategy
: giv op sælg alt.
Skriv et svar