Værdiskabelse og forretning

Fra bogen a beautiful constraint

Man kan bevæge sig i 3 personligheds typer – man skal ikke (nødvenigvis) starte som victim.

Victim(den passicve tilgang) – offer for begrænsning

Neutrulaizer (den pragmatiske tilgang) – hæmmet af begræsning

Transformer (den innovative tilgang) – fokus på at komme vidre

For at gå fra victim til transformer skal man udvikle 3 nøgle områder. mindset, metode (process), motivation

Bryde vaner / break path dependense

1: Hvordan succes brænder os

2: Hvordan sproget løser

3: hvad kan vi gøre for at bryde mønstre

10x Questions
Spørgsmål som hvis besvaret vil have 10 gange højere påvirkning end tidligere løsninger.

Propelling Questions/ appalerende spørgsmål

Can-if

ændre tanker fra at vi ikke kan gøre det her til hvordan gør vi det her. Vi kan godt hvis.. – god metode til at tænke i nye kreative baner. helst gå fra et – tre.

Vi har et framework af 4 kvadranter til at finde skjulte gode ting vi har i virksomheden. man har det med at have fokus på de øverste kvadranter – vi må lære at kigge lidt på konkurrenterne.

kvadrant A: bedste samarbejdspartnere

kvadrant B: porentielle alliierede – invesere

kvadrant C: påvirkningsmulighed – dem som deller agenda

kvadrant D: oversete fobindelser

GRIT

af Angela Lee Duckworth

Evnen til at opretholde engagement i et mål på trods af forhindringer, modgang eller fiasko viser sig at være en større indikator for succes i livet end IQ.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *